Followers

My NamE

Friday, 11 March 2011

Sedihnyerrr.... hilang mood.

Wahaaaa....uhuhuhu (sedih~ :-( , kenapalah perpisahan yg tak diduga ini berlaku jua. Sedih yg teramat. Kena pisah ngan cikgu kesayangan,baru jk beberapa bulan mengajar kami (kira-kira 3 bulan) ish. This is the last time i'm with my best best best teacher. I hope that i can see her again for the next next time. I will never forget u. Tak juga cikgu terus jadi guru kelas sampai ke ujung tahun ni. Aku akan cuba untuk lulus dlm ujian sebenar iaitu,UPSR.
Alang-alang, saya tak pernah rasa sesedih cam ni. Ptt lah aku rasa macam kehilangan sesuatu yg berharga, rupa-rupanyalah aku akan kehilangan si dia yg amat kusayang. My favorite teacher will stop teaching our 6E. Kenapa perpisahan ini harus terjadi? " Disini bermulanya pertemuan yang terakhir,kehilangan amat terasa dihati. Mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir,
Ku terima perpisahan ini dengan terpaksa.Dulu kita satu jiwa satu impian,susah dan senang kita bersama,Namun itu semua hanya sementara. Seandainya masa itu kembali semula,
ingin ku memiliki lebih dari tu. Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi,dirimu pergi biarku sendiri." Selepas school holiday ni, bayang-bayang cikgu dah tak kelihatan lagi, harap2 nya aku ingin berjumpa ngan cikgu lagi. Aku sedih...sedih...sedih...apa leh buat,aku bukannya guru besar nak halang cikgu pergi. Tetapi,aku tahu cikgu menyembunyikan perasaan sedih dia, sbb tak nak tengok kami orang sedih. Dah terlambat,kami mmg sedih selepas rehat tadi. Walaupun cikgu selalu marah ngan kami org, tetapi cikgu ttp cool and steady lah. Cikgu adalah guru yg terbaik dari guru yg lain. Walaupun umur cikgu baru 21 thn, tetapi cikgu memperoleh ilmu  yg banyak. Untung aku dilahirkan dan disekolahkan di situ. Kerana aku akan berjumpa ngan cecikgu yg baik belaka walaupun muka nampak garang. Cikgu mmg  the top best at all.  
Kalau cikgu nak tahu, aku dipilih untuk mengikut Carnival MSN (Majlis Sukan Negara),ada tiga station yg akan kami pergi selepas menduduki UPSR, sama ada di Kuching,Miri ataupun di Putrajaya. Walaupun kami baru jer berumur 12 thn,kami mempunyai kekuatan kami sendiri.
Tetapi itu belum membuat saya gembira,titisan air mata masih lagi bergelinangan.... tido pun sampai bermimpi yg cikgu akan pergi step by step . Harap- harap kita berjumpa lah lagi,jgn lak kita tak jumpa. 

Aku ingin mengucapkan terima kasih kepada cikgu kerana cikgu sudi mengajar kami yg nakal, tapi kami bijak, itu sbb kami dikelaskan dlm kelas yg terpandai. Kami berasa serba salah sbb buat cikgu sedih,marah dan merajuk. Maaflah kalau tak dpt bagi hadiah yg cantik2. Terima kasih juga kerana cikgu mengampunkan dosa saya dan juga  memberi peluang untuk saya berpeluk ngan cikgu...... tat is is the best memory i'm with you teacher...... Kalau boleh,kami nak cikgu ajar kami subjek lain seperti Pendidikan Seni,Sivik and Moral...... kan best. tak lah saya nangis sampai cam ni,bengkak dah mata disebabkan nangis. Cikgu diantara cikgu yg terbaik kerana berjaya membuat kami menangis sampai cam ni skali. Sekali lagi aku ingin mengucapkan beribuan-ribuan ribuan terima kasih kerana sudi sudi mengajar kami. AKU TETAP SAYANG CIKGU SAMPAI BILA BILA. WHEREVER PLACE I GO. I''M VERY2 HOPE THAT I CAN SEE U AGAIN ON THE NEXT TIME. Aku tak kesah kalau umur cikgu dh tua ataupun belum,tapi aku tetap sayang akan cikgu dan aku juga akan buat yg terbaik dlam UPSR.  SAYANG CIKGU !!!!!!!!!! CIKGU YG TERBAIK SKALI !!!!!

Cikgu Sherryna is the best.(yg memamkai bagu warna merah.) Inilah kenangan kami bersama cikgu tersayang.Mereka yg memakai baju yg berlainan dari kami ialah pengawas. Inilah gambar pelajar2 6Efisien.
Gambar ini diambil pada 10/3/2011 Khamis.
Susah senang kami rasakan bersama.
Kami tak bersendirian,malah guru-guru dan kengkawan lah yg pembagi semangat kepada kami.
MAAF - MAAFKANLAH KALAU KAMI ADA BUAT SALAH DENGAN CIKGU. AIR MATA YG MENITIS IKHLAS DARI SAYA.AIR MATA TU BUKAN AIR MATA PALSU.

No comments:

Post a Comment

B