Followers

My NamE

Saturday, 5 March 2011

Ujian yg sama akan melanda Negeri Sarwak dari Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak

Waahhhh !!! aku nak buat target 5A ! Ujian UPSR 2011 pun tinggal beberapa hari dak gik. Harap aku dpt buat yg terbaik lepas niii .... nampaknya,aku kena kurangkan bermain laptop. No gred C only A and B... nvm if i can't get better than that. I will do the best !Aku kena baca buku yg tebal2 dan banyakkan buat latihan.... 



Cikgu kami ada tips yg dpt membantu..

  • Jgn tengok buih sabun kerana ia akan membuat kita mudah lupa apa yg diajar.
  • Jgn ketawa besar sbb apa yg diajar akan hilang dlm sekelip mata
  • Jgn meminum air asam jawa walaupun ia baik untuk kita krn akan membuat kita mudah lupa sama seperti buih sabun.
  • Tidurlah selewat-lewatnya jam 9 atau 10.... jjgn lebih dari itu kerana kita akan mengantuk di dalam kelas (kekurangan tidur)
  • Sebelum berangkat sekolah, breakfast morning lah dulu... jgn tergesa-gesa nak p sekolah... sekolah takkan lari punyerr...
  • Jgn mudah putus asa... Never Give Up! Buatlah yg terbaik untuk diri anda,ur family and urs teachers.
  • Ingatlah yg kita dpt menjawab kesemua soaalan... jgn cakap susah,cakaplah senang kerana kalau cakap susah nanti kita tak dpt buat.
  • Kalau sudah habis menjawab, semaklah lagi, pandai2 lah mengunakan masa...(masa itu emas) .. jgn menggunakan masa untuk bercakap dengan kawan..... nanti jgn salahkan cikgu pulak!
Itu sajalah tips untuk kali ni...
Nampaknya seluruh sekolah SK,SJK dan SMK di negeri Sarawak akan menduduki ujian dari Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak di Kuching.   Kena bersemangat melakukannya. Sekolah kami (SK Merbau Miri)  harap2 tiada yg gagal... kalau ada gak yg gagal,silalah terjun dari bangunan sekolah. Penat lelah,berbuih-buih cikgu bercakap di depan korang tak nak dengar... lepas tuuu..salahakn cikgu yg tak mengajar. Kesian cikgu..... sampai cikgu marah2...nangis lah.... bila UPSR nanti...nak buat yg terbaik untuk cikgu yg penat lelah mengajar kami yg tak mengenal erti putus asa,.

2 comments:

Halle Shasha Dimitri said...

Wish u luck friends!

AL said...

waa...gudluck!

Post a Comment

B